1. Niniejsze Ogólne Warunki Współpracy ("OWW") określają ramowe warunki współpracy pomiędzy RESPOL Export-Import Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (03-893), przy ul. Bukowieckiej 73, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego w Warszawie pod numerem KRS 0000177739 z siedzibą w Warszawie (dalej jako "Sprzedawca"), a nabywcą towarów (zwanym dalej „Klientem”) oraz stanowią integralną część każdej umowy sprzedaży. OWW ma zastosowanie w czasie obowiązywania tych umów jaki i po ich ustaniu.
2. Wyłączone jest stosowanie ogólnych warunków umów lub wzorców umów Klienta, chyba że Sprzedawca wyrazi uprzednio zgodę, w formie pisemnej pod rygorem nieważności, na ich stosowanie. Nie stanowi akceptacji ogólnych warunków umów lub wzorców umów Klienta brak sprzeciwu Sprzedawcy wobec postanowień tych warunków lub wzorców, przyjęcie do realizacji lub realizacja zamówienia przez Sprzedawcę. Wyłączone jest stosowanie art. 385⁴ ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz.U.2020.1740 t. j. z dnia 2020.10.08; dalej: k.c.).
3. Złożenie przez Klienta zamówienia oznacza akceptację warunków określonych w OWW i zobowiązanie się do ich przestrzegania.
4. Strony mogą w umowie zmienić, wyłączyć lub ograniczyć poszczególne postanowienia OWW.
5. W razie nieważności, bezskuteczności lub bezprzedmiotowości niektórych postanowień OWW, pozostałe postanowienia OWW pozostają w mocy.
6. Niniejsze warunki nie znajdują zastosowania do sprzedaży:
1. Klient będzie składał pisemne zamówienie zakupu obejmujące szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia („Towar”) oraz deklarację Klienta o akceptacji oferty Sprzedawcy, chyba że Sprzedawca odmówi realizacji zamówienia.
2. Zamówienie Klienta może być złożone za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość jak również bezpośrednio w siedzibie Sprzedawcy.
3. Brak części zamówionych Towarów na dzień odbioru nie będzie zwalniał Klienta z obowiązku dokonania odbioru pozostałych „Towarów” określonych w zamówieniu w terminie odbioru.
4. Wycofanie złożonego zamówienia przez Klienta jest dopuszczalne wyłącznie za zgodą Sprzedawcy.
5. Zamówienia na Towary, które:
1. Klient zapłaci Sprzedawcy należności z tytułu wykonania danego zamówienia w terminie wskazanym na fakturze VAT, a jeżeli termin ten nie wynika z faktury VAT, zapłata należy się w dniu wydania towaru lub dniu, w którym towar miał być wydany, lecz nie został odebrany przez Klienta.
2. Zapłata będzie następowała przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany na fakturze.
3. W przypadku opóźnienia w zapłacie faktury VAT przez Klienta, będzie on zobowiązany do naprawienia Sprzedawcy szkody wynikającej z opóźnienia w zapłacie. Sprzedawca będzie uprawniony do naliczenia:
1. Zamówione Towary Sprzedawca dostarcza pod wskazany adres w zamówieniu, zgodnie z obowiązującym cennikiem dostaw.
2. W przypadku, gdy na miejscu dostawy okaże się, iż nie ma osoby wskazanej w zamówieniu jako upoważnionej do odbioru albo nie dysponuje ona dokumentem pozwalającym stwierdzić jej tożsamość, Sprzedawca ma prawo do odmowy wydania towaru i wówczas Klienta obciążają dodatkowo koszty logistyczne.
3. W przypadku Towarów dostarczanych do miejsca dostawy wskazanego przez Klienta przez podmiot zewnętrzny (np. firmę kurierską) lub bezpośrednio przez Sprzedawcę, Klient zobowiązany jest zapewnić rozładunek Towaru.
4. W przypadku Towarów odbieranych w punkcie sprzedaży Sprzedawcy osobiście przez Klienta lub osoby przez niego upoważnione, Sprzedawca nie jest zobowiązany do załadunku Towaru, chyba że co innego wynika z odrębnych ustaleń z Klientem, wynikających z treści potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji.
5. W przypadku Towarów dostarczanych do Klienta przez podmiot zewnętrzny, za moment wydania Towarów strony ustalają chwilę, gdy w celu dostarczenia Towarów na miejsce przeznaczenia Sprzedawca powierzył je podmiotowi zewnętrznemu.
6. Na miejscu dostawy przedstawiciel Klienta składa czytelny podpis na dokumencie WZ i potwierdza jego otrzymanie oraz potwierdza odbiór towaru.
7. W każdym przypadku dostawy Towaru w umówione miejsce, Klient zobowiązany jest do niezwłocznego sprawdzenia towaru pod względem ilościowym, braku uszkodzeń mechanicznych i innych uszkodzeń oraz do sprawdzenia stanu opakowań fabrycznych. W przypadku stwierdzenia niezgodności lub uszkodzeń w dostawie Klient bezzwłocznie powiadomi Sprzedawcę.
8. Opakowania płatne użyte przy dostawie i nie zwrócone w ustalonym terminie Sprzedawcy będą odrębnie naliczone Klientowi w obowiązujących cenach katalogowych.
9. W razie nieodebrania Towaru przez Klienta, nadal pozostaje on zobowiązany do zapłaty za Towar wraz z kosztami transportu zgodnie z obowiązującym cennikiem i OWW tak, jakby do dostawy/odbioru doszło, oraz zobowiązany jest do:
1. Zwrot Towaru może nastąpić tylko za zgodą Sprzedawcy, w stanie niepogorszonym i w oryginalnych opakowaniach.
2. Klient zobowiązany jest do zapłaty kosztów manipulacyjnych naliczonych z tytułu zwrotu Towarów.
3.Wystawiane faktury korygujące są zgodne z ustaleniami nabywcy towaru lub usługobiorcy i spełniają warunki uzgodnienia.
1. Towar jest objęty gwarancją producenta lub importera towaru (zwanego dalej „Gwarantem”), o ile została ona udzielona przez Gwaranta, na warunkach określonych w dokumencie gwarancyjnym.
2. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Towaru jest realizowana z uwzględnieniem procedury reklamacyjnej określonej w § 7 poniżej.
3. Sprzedawca nie zajmuje się montażem sprzedawanych towarów i doradztwem technicznym w sprawie ich wykorzystania, stąd nie ponosi odpowiedzialności za prawidłowość wyboru Towaru przez Klienta, a także sposób jego wykorzystania.
4. Z chwilą wydania Towaru, na Klienta przechodzą wszystkie korzyści i ciężary z rzeczą związane, a także ryzyko przypadkowej utraty bądź uszkodzenia rzeczy.
5. Odpowiedzialność Sprzedawcy z jakichkolwiek tytułów jest ograniczona do wartości netto sprzedanego Towaru. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody pośrednie i następcze, w tym za utracone korzyści.
1. Reklamacja nie powoduje odroczenia terminu płatności i może być złożona Sprzedawcy wyłącznie w formie i w terminach określonych w niniejszym paragrafie.
2. Sprzedawca może uwzględnić reklamację Klienta dokonaną jedynie zgodnie z procedurą i na zasadach opisanych w niniejszym paragrafie.
3. Reklamacje należy zgłaszać w formie pisemnej lub na adres e-mail reklamacje@respol.pl. Zgłoszenie reklamacji nie uprawnia Klienta do wstrzymania zapłaty za Towar w całości lub w części.
4. Sprzedawca rozpatrzy reklamację pod warunkiem, że reklamacja spełnia łącznie następujące wymagania:
1. Strony zobowiązują się zachować w ścisłej tajemnicy wszelkie informacje poufne oznaczające wszystkie informacje, materiały, dokumenty dostarczone na piśmie, ustnie lub w innej formie zarówno przed, jak i po podpisaniu Umowy przez którąkolwiek ze Stron, w zakresie objętym Umową oraz OWW.
2. Informacje poufne obejmują wszelkie dane stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
3. Przedmiotem informacji poufnych nie są dane, które:
1. Niezależnie od innych postanowień zawartych w umowach, których stroną jest Sprzedawca, oraz załączników do nich, Sprzedawca nie odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich obowiązków w skutek zaistnienia siły wyższej, rozumianej jako zdarzenie nagłe, zewnętrzne, nieprzewidywalne i niezależne od woli Stron.
2. Do przypadków siły wyższej zalicza się w szczególności: powodzie, trzęsienia ziemi, strajki, wojny, stany nadzwyczajne, ataki terrorystyczne, epidemie, pandemie, stany zagrożenia epidemicznego lub pandemicznego, opóźnienia dostawców, a także zjawiska lokalne, takie jak pożary czy katastrofy drogowe.
3. W przypadku wystąpienia siły wyższej Sprzedawca ma prawo do:
1. Administratorem danych osobowych Klienta przetwarzanych w związku ze sprzedażą towarów jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych Klienta znajdują się w klauzuli informacyjnej dostępnej na stronie respol.pl/ochrona-danych-osobowych.
2. Dane osobowe Klienta są przetwarzane w celu realizacji Umowy sprzedaży zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz postanowieniami niniejszych Ogólnych Warunków Współpracy.
3. Sprzedawca udostępnia dane osobowe Klienta podmiotom zaangażowanym w proces dostarczania zamówionych towarów, w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia.
4. Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich poprawiania oraz usunięcia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa o ochronie danych osobowych.
5. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak niezbędne do realizacji Umowy sprzedaży.
1. Klient gwarantuje, że zarówno on, grupa kapitałowa, do której należy, jednostka stowarzyszona, podwykonawca, a także członkowie zarządu, rady nadzorczej, komisji rewizyjnej, prokurenci, wspólnicy lub akcjonariusze oraz beneficjenci rzeczywiści tych podmiotów nie podlegają żadnym sankcjom gospodarczym, handlowym lub finansowym ani innym ograniczeniom handlowym nałożonym lub egzekwowanym przez Organizację Narodów Zjednoczonych, Unię Europejską, Stany Zjednoczone Ameryki lub Wielką Brytanię.
2. Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Sprzedawcę, jeśli dowie się, że naruszył gwarancje wskazane w ust. 1 lub poweźmie informację, że nie jest już w stanie ich przestrzegać.
3. W przypadku, gdy Klient naruszy którekolwiek z gwarancji wskazanych w niniejszym paragrafie lub nie będzie w stanie dalej ich przestrzegać, Sprzedawca ma prawo do:
Od 1989 roku firma Respol jest liderem wśród hurtowni z zakresu techniki grzewczej, sanitarnej, instalacyjnej oraz odnawialnych źródeł energii. Jesteśmy jedną z nielicznych firm ogólnopolskich, która posiada 100% kapitału polskiego.
ul. Bukowiecka 73
03 – 893 Warszawa
Telefon
(22) 519 99 00
Email
respol@respol.pl
Nasz zespół obsługi klienta jest do Państwa dyspozycji w dni robocze w godzinach:
od 7:00 do 15:00